یزد فردا - توتستان مهریز با  بیش از 20 هزار اصله درخت توت مرغوب، از میهمانان و مسافران از سراسر کشور پذیرایی می کند .
توتستان شهرستان مهریز در ابتدای بلوار ورودی حضرت امام (ره) این شهر، به عنوان یكی از بزرگترین پارك‌های تفریحی استان، در ایام بهار میزبان خیل مسافران و میهمانان است که لحظاتی شاد و مفرح را در آن سپری می کنند .
این توتستان با فرا رسیدن فصل بهار و به ثمر رسیدن میوه های توت آن که به رنگهای سفید،قرمز و سیاه می باشد از میهمانان خود پذیرایی می کند .
شهردار مهریز در گفتگو با یزدفردا گفت: توستان بزرگ مهریز در زمینی به وسعت 10 هکتار در سال 1370 در بلوار ورودی مهریز در کنار منطقه صنعتی شهید چمران افتتاح شده است.
سید مصطفی طباطبایی افزود : كاشت  درختان توت در فضای سبز شهری از قبیل حاشیه خیابانها و پیاده روها , میادین, بلوارها و علاوه بر استفاده عابرین رهگذر در فصل میوه دهی باعث زیبا شدن چهره شهر می شود .
وی ادامه داد: ایجاد باغهای عمومی توت(توتستان)علاوه بر به وجود آمدن تفرجگاه طبیعی برای مردم, موجب ارتقاء سطح فرهنگ عموم, حفظ سنت های گذشته و همچنین افزایش سرانه فضای سبز شهری خواهد شد .
شهردار مهریز با بیان اینکه از زمانهای بسیار دور كاشت درخت توت در بین ایرانیان مرسوم بوده است افزود:مردم آن زمان غرس این نهال را از كارهای نیك پنداشته و معتقد بودند در اختیار گذاشتن میوه توت برای مصرف عموم, موجب آمرزش گناهان و رحمت درگذشتگان ازطرف پرودگار خواهد شد .
طباطبایی ادامه داد : امروزه با توجه به رشد سریع جمعیت و گسترش بی رویه شهرها, این سنت خوب و دیرینه رو به فراموشی است که شهرداری مهریز با علم به این موضوع در صدد افزایش توتستان در سطح شهر مهریز است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا